Ești aici: Acasă » Evenimente » Module educaționale » Săptămâna V: Despre egalitate şi toleranţă

Săptămâna V: Despre egalitate şi toleranţă

A cincea săptămână petrecută cu copiii de la Centrul de Educaţie Alternativă ne-a adus un număr record de participanţi: 12! Iar când ai de-a face cu copii care sunt obişnuiţi să se exprime liber şi care vor să-şi impună părerile, situaţia nu e uşor de gestionat. A fost însă cadrul ideal pentru a-i anunţa că pe parcursul întâlnirii vom discuta o temă interesantă şi provocatoare – diferenţele de gen. Cât suntem de diferiţi unii de alţii? Diferenţele de gen implică valori sau comportamente diferite?

 

În aşteptarea acestei discuţii, am început cu un exerciţiu care să ne arate cum putem reacţiona şi cum ne putem implica pentru a-l ajuta pe cel de alături.

Am desenat o trecere de pietoni şi am ales voluntari dintre copii pentru a juca roluri diverse. Alex a devenit o băbuţă încărcată de bagaje care abia traversează strada, în timp ce Denisa este la volanul unei maşini, vorbeşte la telefon şi claxonează grabită. Totonel trece şi el strada, o impinge pe bătrână, îi smulge geanta şi fuge, însă Lucian reacţionează prompt, aleargă după el şi recuperează obiectul furat, pe care îl înapoiază femeii. O întâmplare destul de complexă, care din fericire s-a terminat cu bine! Copiii au înţeles că regulile pe care ni le stabilim ne vor îndruma să facem alegeri de comportament.: “Nu e voie să dai într-o doamnă!”, “Când mergi cu maşina, nu vorbeşti la telefon!”, “Vieţile noastre contează!”. Important este să înţelegem că fiecare pas pe care-l facem, fie că traversăm strada, fie că ajutăm pe cineva, fie că ne amuzăm de o situaţie, ne marchează o etapă din existenţă.

Uitați cum s-a petrecut “acțiunea”! :)

 

Am continuat cu discuţia promisă săptămâna trecută despre modul în care funcţionează România: ce este statul, cine ne guvernează, cine poate candida pentru postul de preşedinte/ primar/ parlamentar. Simona le-a explicat aceste lucruri printr-o schemă simplă pe tablă.

Am aflat diferenţele dintre guvern şi Parlament, dintre republică şi monarhie şi care sunt vârstele la care putem candida pentru o funcţie în stat. Oricine poate candida pentru funcţia de primar sau deputat dacă are cel puţin 23 de ani, pentru funcţia de senator cel puţin 33 sau pentru cea de preşedinte dacă are cel puţin 35 de ani.

Am ajuns apoi la tema anunţată la început şi am vizionat împreună un filmuleţ care ne-a amuzat, dar ne-a făcut şi să ne gândim câte stereotipuri există în percepţia asupra rolului femeii, respectiv al bărbatului, în societate şi în familie. Desigur că unele comportamente nu se schimbă niciodată, însă secolul 21 arată o evoluţie care ar fi părut stranie cu ani în urmă – femeile fac astăzi afaceri, politică, au o carieră, în timp ce unii bărbaţi se pot ocupa de casă sau de copii. Vorbim despre înţelegerea reciprocă a nevoilor personale şi profesionale, despre toleranţă şi tindem spre egalitate…“Cel mai frumos este când cei doi comunică unul cu altul, atunci iese cel mai bun rezultat!”, spune Mihaela (11 ani); “Eu am înţeles că amândoi sunt egali şi că dacă vor fi împreună o să iasă ceva mai bun”, acestea sunt concluziile întâlnirii noastre de la începutul lui septembrie.

Echipa SynergEtica

Comentarii

comentarii

Copyright 2012 Fundația SynergEtica.

Scroll to top